Ny hobby

Har funderat länge och väl på vad jag ska kunna hålla på med på fritiden och kanske att de ska göra nån nytta samtidigt då hästarna inte ger särskilt mkt pengar kvar i plånboken..
 
Då bebis kommit så ska ja självklart låna nån häst ibland så man kan få tillbaka formen men tror inte ja skaffar en egen på ett bra tag.
 
Men ja, jag har funderat på att starta nån sorts kaninuppfödning - köttkaniner, har massa vänner och bekanta som är intresserade av kött om jag skulle börja, har folk nära som kan slakta och bereda skinn..
Jag är inte så känslig av mig och jag vet att det är väldigt fint kött, och har man några stycken hela tiden
så kan de faktiskt gå + - 0
Frågan är bara hur många man ska börja med och vart man ska bygga burarna, har ju förråd och hönshus på gården men de ena ska helst vara till crossen..
 
Sen e de också frågan vilka raser man ska börja med.. Kollat lite på Belgisk jätte, Angora och Nya zeeland..
Har man en korsning på angora så får man ju också päls som man kan göra saker av.
 
Ska helt klart spåna vidare och göra en ordentlig plan av detta!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback