KOZCA UPDATE

Tänkte nån kanske ville veta hur det går för min allra käraste häst,
hon har ju stått i Skellefteå (burträsk) sen i Februari på försäljning..
Hon va superfin och de som kom och provred tyckte likadant, blev en som ville köpa, så 
då gjordes en besiktning på kliniken.
1 grads hälta på böjprovet, U.A på allt annat, och då kollade dom även tänder osv på en gång.
Hon va alltså ren under longering.
 
Assurt, då de som va intresserade drog sig ur, och vi fick instruktioner av veterinären att skritta en vecka och böja om.
En vecka senare tappade hon en sko, hittade ingen bra hovslagare på en gång så det blev ingen omböjning
förrän 3 veckor senare.
Och det blev samma resultat, men då ringde veterinären till mig och tyckte att man skulle göra
en hältutredning på ena frambenet..
 
Och fick riktiga skambud från de som tidigare varit intresserade..
 
Mått som en kratta sen ja fick reda på den andra böjningen, gråtit för allt, och tyckt att livet va allmänt orättvist då hon aldrig någonsin visat någon hälta och alltid fungerat.
 
Har ingen ekonomi alls till nånting, men vad gör man?
 
Så nu ska hon sättas igång försiktigt och utredas på ena frambenet till att börja med..
Fick reda på av försäkringsbolaget att man måste ha tecknat en extratilläggsförsäkring för att det ska gälla vid hältutredningar också så nu kastar vi pengar i sjön.. KUL

Hade lätt haft henne här hemma och gjort allt själv, och spenderat så mkt tid jag kan med henne men då jag red häromdagen så insåg ja rätt fort att det är en omöjlighet..
Fick ont av att trava några meter på en ponny som va den snällaste på denna jord.
 
 
 

Kommentarer
» ,,...

Jag blir lite irriterad över att läsa detta, ta ett skambud för fan och låt någon annan ta hand om hänten än att klaga skiten av dig, du har skaffat henne och har ett stort ansvar, ditt ansvar och se till om försäkringen gäller eller ej, varför skaffa du då henne, ta ett skambud och låt någon ta hand om henne!!!!

Svar: Jag kan informera dig att jag har tagit ett skambud, för just det du säger, att slippa allt. Står mkt mellan raderna som man inte kan skriva ut.
Johanna

2014-05-02 // 11:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback