KNÄPPIS

Har såååå mycket kärlek till min häst, fattar inte hur hon lyckats charma in sig så otroligt..
Hon har enorm personlighet och nu när jag kommer ut till stallet så sitter jag mest och skrattar
då jag rider och tar hand om henne, såå himla kul.
 
Hade mamma med mig för omväxlingsskull (hon har inte träffat Kozca på typ 1år), och då jag kom mot hagen så drog hon iväg i typ sken, gick in i hagen och typ jagade runt henne tills hon sprang på en volt runt mig och bockade/lekte. Stannade och lät mig ta in hon.
 
Mysig stund i stallet med att borsta en grådassig häst, överläppen va lång mest hela tiden ;) <3
 
Ridbanan är avstängd så de skulle bli uteritt ensam.. inte riktigt taggad på det men..
Hon skulle skrittas iaf eftersom att hon blev vaccinerad i måndags.
Hade tagit side-pullet då ja tänkte att vi ändå skulle ta de lugnt (bad idea såhär i efterhand)
Kom knappt ifrån stallplanen, hon skulle ner på ridbanan. Efter lite övertalning kom vi ut på vägen och då skulle hon inte gå åt de håll jag ville. Lite övertalning, backning ner i diken osv så fick jag fram henne i trav tills hon tvärnitade och vägrade gå längre. Hade typ inget att säga till om när man rider i typ grimma.
Försökte få henne att fortsätta gå åt mitt håll men då hon bara backade ner i djupa diken och jag va dyng-rädd att hon skulle göra illa sig så fick hon som hon ville lite. 
 
Gick bättre åt andra hållet.
Lite dryg men jag fick henne dit jag ville, tills det blåste omkull en soptunna mitt på vägen. SUCK.
Stod nere i diket och kollade på tunnan som verkade vara ett blodsugande monster som skulle hoppa på oss om vi gick närmare...
Orkade inte bråka mer så vi vände och skulle försöka trava lite men hon skulle bara galoppera, så hon fick galoppera i skritt-fart. 
 
Drog ut henne på en åker då jag kände att hon skulle typ mörda nån om ja inte fick ur lite överskottsenergi ur henne.
Galopperade på en volt i lite varierat tempo i båda varven å de verkade hon tycka va superkul, fick nästan inte bort henne från åkern då ja kände mig färdig..
 
Va kan man säga? Fux-sto? Sto? Brunstig? Knäpp?
Hon va jättefin på slutet och gjorde allt jag bad om..
 
Hon hade inte nått täcke heller så de kan ha varit att hon va spänd och lite kall från början.
 
Gav henne lite massage med liniment på överlinjen och hon hade såklart trampat sig lätt på ena bakbenet så de fick ja tvätta.
 
Hon är en dressyrhäst, ingen skogsmulle haha <3
 
 

Kommentarer
» evie

Hihi det är klart det ska vara röda märrar :) (fast jag är svag för fuxar oavsett kön men visst är det nått speciellt med stona!). Rider ett rart solid-paint sto som är åt det röda hållet - en riktig pärla den lilla!

Svar: Ston i allmänhet har sina specialiteter :)
Johanna

2013-10-30 // 18:41:51
URL: http://www.evieastrom.blogg.se
» Sabina

Jag själv äger ett fux sto som är 24 år. Trotts att man får höra så mycket t.ex. man ska aldrig ha fux sto då dom är så envisa osv. Ja, visst kan dom ha sina dagar då dom är envisa, vrånga, griniga osv. Men innerst inne så är dom fortfarande ens bästa vän.
Min ponny då har jag haft i 9år snart och jag har stått ut med mycket under dom åren allt från att "bråka" till bra stunder. Ja hoppas du förstår vart jag vill komma. Oavsett om det är en vallack, hingst eller ett sto så är dom precis som vilka andra hästar ändå förutom att dom är fuxar.

Svar: Det kanske går till sig med åldern, jag har bara haft ston, 2 fuxar och 2 bruna och fuxarna har varit mycket speciella på sitt sätt.. Kan vara jag som dragit "rätt" på lotto ;)
Johanna

2013-10-30 // 19:00:45
URL: http://smebacksflikka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback