R I D N I N G x 2

Åkte till stallet en sväng efter ja ätit lunch med mamma,
och va tänkt att ja egentligen bara skulle rida Kozca men eftersom
att Loppan stod inne så kände ja att de va lika bra att göra
bort henne med :)

Så jag började med Loppan, longerade först som vanligt och sedan
så satt ja upp, va väldigt pigg och framåt och ibland svår att få stopp
på, men annars skötte hon sig riktigt bra :) Hon koncentrerade sig på mig
istället för att runtomkring så ja skulle kunna ge henne
4 av 5 stjärnor ^^

Sen va de Kozca´s tur, tänkte rida henne lite mer ordentligt i paddocken
då de inte hänt på ett tag..
Kozca fick skritta fram själv först och sedan så började ja i skritt med lite
sidvärtsrörelser, flytta ut bakdelen, lite öppna, sluta, serpentiner, mindre å större
volter och få henne runt min skänkel..
Hon surade ihop lite men de släppte så fort hon förstod vad hon skulle göra :)
Travade och gjorde samma sak som i skritt och la till tempoväxlingar,
skötte sig super och jag och hästen kommer att ha träningsvärk imorgon då ja red
utan stigbyglar xD hehe :P
hon får också 4 av 5 stjärnor

Då Freddan kommer hem så ska vi hjälpas åt att sortera vår lilla sopsortering som just
nu är en enda hög..



Kozca innan vi gick ut :)


Skrittar fram helt själv! haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback