Mys



Anonym om Underbaraste:

Vad var det för hundmat du gjorde? =)

Svar: Jag använde mig av ett recept som jag hittade på internet..

Recept 2

3-3,5 liter vatten, 1 köttbuljongtärning, 1 krm vitlökspulver, 300-400 gr köttfärs, 500 gr avorioris eller korngryn (eller hälften av varje), 200 gr blodpudding (rives eller males) och 4 stora potatisar (rives).  Allt kokas på svag värme i cirka 30 minuter. Om den färdiga maten blir för vattnig hälles lite vatten ut. Förpackas sen och fryses. Håller sig färskt i kylen i 2-3 dagar.

Fler recept och tips finns HÄR



Vaknade imorse i vår nya lägenhet av att pappa ringde å sa att vi hade hästar lösa..
Bara att kliva upp och som tur va så hade Fredrik precis kommit till mig med så han kunde
hjälpa mig.
Nikki hade hoppat igenom stängslet och Miranda stod inne i hagen och va allmänt förvirrad..
Fick tag på Nikki och ställde dom i Vinterhagen medans vi gjorde iordning en ny hage åt dom.
Fredriks kompis hjälpte till å körde fyrhjulingen med, riktigt duktiga faktiskt :)

Hade 2 väldigt lyckliga hästar som fick springa runt lite i deras nya hage innan dom började
käka :) Miranda travar runt, öronen spik rakt framåt, haltar lagomt mkt men är jättelycklig :D

Ligger å myser med älsklingen nu innan han ska åka på jobbet och skolan imorgon :)
Jag ska försöka ta tag i några Engelskauppgifter ikväll tänkte ja.. kan va en idé

Fredrik och jag <3
Kärlek <3 :)


Kommentarer
» Frida

jag har läst att man ska undvika vitlök till hundar. Katter är ännu känsligare och mindre känsliga är kor och sedan hästar. De kan inte bryta ner något ämne i vitlök och kan i värsta fall få blodbrist. Vet dock inte hur känsliga de är. Läst i en artikel avv vetrinär.

2011-08-26 // 13:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback