BLÄÄÄÄ



Red ju Nikki nu på eftermiddan/kvällen..
Gjorde iordning henne i hagen, stod helt stilla å tyckte att de va skönt att
bli borstad.

Borstade lite på Miranda nu (MKT uppskattat!)

La på sadel osv.. Satt upp, sen va de som en "leksaksåktur" som om man
stoppade in en peng åsså gick det en stund tills det tog stopp, då fick man sätta
in en ny peng xD
Observera att detta e första gången jag rider ut ensam på henne! haha

Va väldigt pigg och framåt, hade Geisha med mig också :)
Tog stopp först vid en jordhög, stod å blåste lite men gick framåt igen då
man bad henne om det..
Skuttade över "diken" som inte va diken.. bara en liten sluttning ;P haha

Galopperade igenom skogen på en skogsväg vi brukar rida på,
och där man egentligen brukar komma upp på vägen va de en jordhög(!)
ivägen.. haha GRIISNIIT!!!! hah som tur va så hade ja händerna inlindade
i manen.
Manade på Nikki framåt så hon skulle gå på SIDAN av jordhögen men den
va tydligen livsfarlig.. efter 10min beslutade Nikki att den inte va så farlig iaf..
Den hade ju trots allt inte flyttat på sig sen hon såg den först :P

Kom förbi den och sedan så skötte hon sig riktigt bra...
TILLS.. vi skulle galoppera igen..

Fattade galopp, ställde mig i fältsits, HÖLL MIG I MANEN!, och manade
på lite mer.. Nikki ökade och öronen RAKT framåt.. Och sen, skuutttt skutt wiiiee skutt
haha :P som tur va så hade ja händerna i manen och fick upp huvudet på
henne xD
Åkte som tur va inte av, men de va inte långt ifrån ;O haha

Sen va de bara att ta en kort galopp och trava av.. Hon va helt svettig och
det va jag med ;) haha

Rätt kul att komma igång igen :D

Skola + ridning imorgon :)




Geishan rullade sig i ett kadaver när vi kom hem igen med... USCH!!!
Duschade henne 2 gånger men hon stinker fortfarande, hon sover inte med oss i sängen inatt!
Sjukt ÄCKLIG hund!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback