Ojojdå

Hah nu var det riktigt längesedan man skrev här :P
Fått tillsägelser att jag måste uppdatera bloggen lite oftare..
Inte såå lätt när man varit sjuk i över 4 veckor, mer eller mindre.

Åkte och tävlade på Kozca i lördags, hoppning i Linköping..

Kunde inte direkt förvänta mej ngt eftersom att vi gick omkull i fredags på ett hinder..
Skulle kolla så att allt var ok inför tävlingen och styrde mot ett regnbågshinder (30cm + en regnbåge)
och precis när Kozca ska hoppa avsnubblar hon istället in i hindret, tappar balansen helt och går omkull,
rakt på regnbågen (som nu är skräp), och jag sitter fortfarande kvar (MKT dumt!) för när hon skulle försöka
ta sig upp så la hon sig till vänster, och jag kunde bara sitta och titta på när mitt vänstra ben försvann
under hästen.
Så det gick inte så bra på tävlingen, kom inte över första hindret.
Ska satsa lite mer på dressyren nu och sikta på dressyrtävlingar ett tag framöver.
Kozca klarade sig helt utan skador..
Jag har antagligen fått en smäll på en sena eller liknande på insidan benet, så jag får hjälpa mej själv att lyfta benet. Jag kan gå, och stå på det, men inte lyfta mer än 20cm..


Såg ungefär ut såhär, men jag hade fortfarande fötterna i stigbyglarna.

Har lyckats bli duktigt mkt sjuk igen också, så jag ska köpa ngt för immunförsvaret imorgon,
orkar inte att vara sjuk 24-7!

En sak till som har hänt är också att jag ska åka till Tyskland iaf! :P
Med Caroline Värme, mellan den 6 juni - 18 juli :)
Längtar faktiskt! :O
Kommer vara jobbigt att va utan Fredrik men när ja kommer tillbaka så är det ju bara 3 veckor kvar tills vi firar 1år :D <3

Ska gå och se om man kan laga ngn mat idag också... Blir väl spaghetti som vanligt :P 
 
Hoppas det här inlägget räckte för några dagar :)


Kozca hos sina förra ägare <3

Kommentarer
» Lamia

Åh vad roligt :D Melvin är en väldigt speciell ponny, saknar honom riktigt mycket men han har det väldigt bra. Gillar när dom skickar foton på honom och uppdaterar hur det går :)

2010-03-15 // 20:06:12
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
» Tessan

Äntligen kom det ett inlägg ja! :')

Hoppas det går bättre i dressyr tävlingarna du då! :) Lycka till!

2010-03-17 // 20:26:29
URL: http://tossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback