Klagomål

Japp, nu kommer ett riktigt klagoinlägg, äntligen! typ..
 
Kan väl lätt säga att dagen har varit en riktigt jobbig gravid-dag.
 
Flyttade ner i källaren igårkväll då Andreas farbror plötsligt gick bort och värme+gråt blir oftast inte alls bra, 
jag sov dock väldigt dåligt..
Hittade ingen ställning och det kröp obehagligt i benen hela tiden, kollade på klockan å då va den äntligen 6 så ja
kunde kliva upp å gå på toa.
Va sen vaken resten av dagen helt enkelt, jag och mamma åkte upp till övik.
Ja hade träff med barnmorskan kl 10.30 för dom vanliga kollerna, har gått upp 18,7kg och hade ett helt ok blodtryck å bebis mådde jättebra.
 
Gick på stan, bebis låg å tryckte på mest hela tiden så vi gick i snigelfart runt i gallerian.
Hittade iaf det jag sökte efter på Lindex! En amningsbh som inte såg helt pjåkig ut och ett amningslinne.
 
Efter en massa handlande åkte vi hemåt, jag mådde allmänt dåligt med halsbränna, sammandragningar
och huvudvärk.
 
Mötte A och då brast de, grinade som en liten bebis och tyckte livet va allmänt drygt och 
att ja va less på att va gravid.
Och jo, jag är riktigt less nu, är 4000 grader varmt på dagarna, är konstant blöt ÖVERALLT, tuttarna läcker
som såll (därav amningsbhn så ja kan ha den på nätterna med inlägg, så de inte luktar mjölk i hela sängen).
Har sammandragningar som drar ordentligt, bebis trycker på neråt så man tror att benet där nere ska gå
av, myror i benen hela tiden, halsbränna, bristningar osv. osv.
 
Jag vet att allt de där hör till, men har fått så enormt dåligt självförtroende så ja knappt känner igen mig själv, blir svartsjuk för ingenting även fast ja vet att jag aldrig kommer bli lämnad, vill inte visa mig offentligt i bikini..
Lust att ge mig själv en örfil och få mig att vakna upp å inse att inget har förändrats förutom mina hormonnivåer och att de ligger en bebis innanför den där bulan till mage.
 
Nu ska jag äta popcorn och mysa mig ner i sängen å titta på film, natti!
// Höggravid klagokärring ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback