Bemötande

Tänkte skriva ut varför jag var hos en privatklinik på efterkontroll när jag
liks är i farten och skriver en massa mejl hit och dit.
 
Ringde dagen före min födelsedag (7 veckor efter Alvin föddes) till Barnmorskemottagningen,
hamnade hos nån som satt och hade hand om Övik, Kramfors och Sollefteå.
Förklarade då att jag födde alvin då å då och att jag ville komma på en efterkontroll då min
barnmorska hade sagt att ja skulle få de mellan 6-8 veckor efter fl.
Och att jag ville ha hjälp med något preventivmedel.
 
Kunde få en tid 29 december(!!) en månad efter jag ringde.. 
Försökte få hjälp så ja iaf kunde prata med min barnmorska så hon kunde skriva ut nya p piller iaf, då jag
ätit samma i flera år och har lite på lager här hemma, bara få ett grönt kort typ.
Blev avsnäst och fick ingen hjälp alls.. hon sa ordagrannt "Du får skylla dig själv om du blir gravid, jag kan inte hjälpa dig".
 
Blev alldeles gråtfärdig och blev alldeles chockad över vad jag just fått höra.
(Till saken hör är att hon föreslog att använda Kondom, men både jag och Andreas är allergiska så 
det fungerar ju inte) och livet här hemma har varit sjukt jobbigt, ja har gråtit och mått skit LÄNGE och
saken har inte blivit särskilt bättre då jag å A inte kunnat ha ett "normalt" förhållande.
Har anmält detta till högsta hönset på Landstinget så ja hoppas de händer nått!
 
Som sagt så va ja ju hos en privat klinik häromdagen och fick väldigt bra hjälp, och det var bara för
honom att fylla på mitt recept som ja haft på p piller.. Less man blir på vissa ibland.. Särskilt när det
är någon som sitter i telefon och har en legitimation.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback