Tårrrrrrrrta

Idag fyllde Andreas kusin år, och självklart bad ja om att få göra tårtorna istället för en present.
Sagt å gjort, ville dock inte göra min gamla vanliga hallontårta så ja spetsade till den lite.
 
Vitchokladganache testade ja, sjukt fränt att göra flytande choklad som inte stelnar och sen då man
vispar så blir de som grädd-konsistens!
 
Gjorde sedan en hemmagjord Hallonmousse för första gången med färskost och lite blandat,
dessa 2 fyllningar blev supergoda varförsig så de fick bära eller brista.

La till lite grädde så att de inte skulle bli alldeles för sött och sedan dekorerade jag med Sugarpaste.
Riktigt nöjd faktiskt och den smakade inte helt fel heller, hade ja lagt till lite färska hallon mellan
så hade de varit en 10 poängare!
 
Skapade också en smörgåstårta som vanligt men den tog ja ingen bild på då alla mina smörgåstårtor
ser typ likadana ut varje gång, har som en mall i huvudet som jag går efter haha
 
Penslade siffrorna med lite vatten så dom ser spritsade ut, är egentligen sugarpaste-korvar ;)
Och dom som känner mig vet också att jag har en liten talang när de gäller rosor så den är också helt handgjord, resterande är utstickare + lite pysslande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback