VARNING

Varnar för ett långt inlägg! ;D
Har inte bloggat nu på några dagar pga. transportering av Kozca.
Åkte ner till mamma och pappa i torsdags och sovde över där, klev upp tidigt på fredag (hade knappt sovit 1 timma) och mot stallet de bar.. 
Släppte Loppan i paddocken så hon fick skutta av sig, hon va bara allmänt dryg och ja gav upp efter att hon hade gått på en volt runt mig nått varv.
Sen släppte Ida (Kozcas nuvarande skötare och ryttare, som ni kan hitta HÄR) Kozca lös i paddocken och 
försökte ta över ledarskapet, lite sur Kozca sparkade och galopperade i protest men efter en stund så gav 
hon med sig och lyssnade på Ida :)
Packade in alla sakerna i bilen och gjorde iordning Kozca för avfärd, skulle lasta och eftersom transporten 
va lite låg i tak så blev de 45 minuters övertalning.. Till slut gick hon in så vi kunde åka, de blir nog bättre bara
hon får lära sig att de bara är att inte ha huvudet så förbannade högt ;)
 
Kom iväg kring 11, stannade lite på vägen och de gick faktiskt riktigt bra. 
Svängade in på deras gård vid 15.30-16.00 typ, lastade ur och hon va hel och ren :P
Bytte "kläder" på henne och så fick hon gå in till dom andra hästarna, inga problem, Kozca ville kolla hagen
hellre än kolla vilka kompisar hon fått ;) 
Hon kommer få gå på lösdrift nu tills vidare, tillsammans med 3 andra hästar, och de e nog inga problem.
 
Käkade och drack kaffe, träffade Kozcas nya kompis ägare och sen körde ja hemåt igen.. 70min tog de, inge farligt alls så ja kommer åka upp lite nu och då, kanske rida lite och kolla läget.
Hon kunde inte ha hamnat på nå bättre ställe, jag kan äntligen andas ut och koncentrera mig på mina studier!
 
Somnade i soffan igårkväll, såg i kors från de att ja kom hem tills ja släpade mig till sängen..haha
Plugg idag och imorgon, kanske inflyttningsfest ikväll! Vi får se.. ;)
 

Denna dam kommer att synas på tävlingsbanorna i Västerbotten nästa säsong, så se upp! :P 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback