FRAM

Livet blev just som en klump.. Kozca gjorde illa sig igen.. fast hon är inte halt och
hon går nog att rida.. bara chock som kommer att sitta i huvudet ett tag.. hmm
Känner mig superdum och funderar på om de e det här ja ska hålla på med men
olyckshändelser händer när man minst anar det.. tyvärr

Ang. Loppan, vi har testat att försöka få henne i galopp utan lina osv men hon fattar
verkligen ingenting, slängtravar och surar å fortsätter man så börjar hon försöka ha av mig =inte bra.
Så därför har vi använt linan och "longerat" henne då hon e superduktig på att fatta galopp då..
Och nu sist så hade vi ingen lina och hon fattade galant, och eftersom att hon är så känslig så
vill ja inte va så på med skänklarna utan bara få henne att förstå att hon gör rätt ändå.
Men håller på att lägga till skänkeln mer och mer.

Det går inte att rida ut på henne nästan överhuvudtaget då hon blir så jäkla tittig och stressad..
Så vi tar de lugnt och får henne att bli trygg och lita på ryttaren innan vi tar det steget.

Jobbet går iaf jättebra och ja börjar bli rätt haj på vilka hästarna är och hur dom beter sig,
hingstarna speciellt.. Och det har bara gått superbra med ut/insläpp och Gunnar e nöjd med mig
så de känns jättebra :)

Tar en bild på min omplåstrade Kozca imorgon...


Min älskade..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback