S K U T T I G A H Ä S T A R

Hästarna måste haft fnatt idag.. vårkänslor kan de även varit..
Mockade å gjorde klart innan ja tog in Kozca, som va som ett yrväder.. likaså
hennes kompis Marina som studsade som en gummiboll i hagen.

När ja skulle sätta fast Kozca på gången så lyckas hon slita sig och sprang ut till Marina,
hon kunde inte komma nånstans så ja tog tag i henne igen och satte kedjan över nosen
på henne.. Hon följde lite surt med in igen och ja satte fast henne på gången.

Borstade av henne lite lätt och Loppan som stod inne va helt tokig, stog på bakbenen och gnäggade
massor.. (brukar verkligen inte vara såhär normalt sett)

Så ja gav upp tanken på nån ridning och satte på Kozca benskydd och lät henne springa runt i paddocken
lös, hon sprang sig själv svettig och lugnade ner sig till slut.
Kom fram till mig och "berättade att hon va färdig".. Då knäppte ja fast grimskaftet
och klättrade upp på henne barbacka (hade hjälm på mig från de att ja hämtade henne i hagen)
och skrittade av henne tills svetten torkat någorlunda.
Efter de va de som om allt va superlugnt igen och hon va min normala Kozca igen :P

Sen tyckte ja att de va Loppans tur att skutta av sig, så hon fick göra likadant,
jag stod i mitten på ridbanan och gjorde absolut ingenting mer än att smacka lite då hon stannade upp.
Hon sprang runt som en galning ett tag och sedan kom hon också fram till mig och "sa att hon va klar"..
Då fick hon också gå lugnt och fint ut till kompisarna i hagen :)

Blev mkt text där men .. :P

Jag har ju glömt bort att lägga upp en bild på mina nya skor som ja e så glad över :D Så här kommer en bild ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback