M A S S A B E R Ö M

Loppan får 5 av 5 stjärnor idag :D

Började som vanligt med att longera, skritt, trav och GALOPP.. Tänkte att de börjar bli så pass bra
underlag och att de är allmänt dags så att ja tog en sån med.. Va öron platt bakåt men gjorde som jag
sa.
Satt sedan upp och då hade hon jättebra framåtbjudning och ja kände att om ja bara smackat på lite och
sagt GAAALOPP så hade hon fattat..
Men vi väntar med det tills imorgon :P

Nä men vi ska få henne att galoppera med mig på ryggen innan veckan är slut, hon börjar bli så
pass säker med mig på så att vi vågar oss på de, hon har ju varit riktigt oberäkenelig sedan dag 1 så
vi har tagit de säkra före det osäkra hela tiden. Men nu är det dags :D

Vi ska först longera med mig på, eller Caroline ska longera och ja ska sitta på och bara va passiv, hålla
mig fast och inte ha någon direkt kontakt med munnen.
Och så ska Caroline bara ge kommandot galopp åsså ska ja "åka" tills hon är helt säker på det med :)

Åsså blir de löshoppning nästa vecka och sen börjar vi lite smått med travhoppning :D hihi

 av 5 möjliga ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback