Utskriven



Nu är jag tillbaka på fötter igen men ska ta de riktigt lugnt..
Åkte in på sjukhuset onsdagkväll för att ja haft riktigt ont i magen
de senaste dagarna, de på Vårdcentralen trodde de va blindtarmen så
de blev raka spåret upp.

Undersöktes och fick konstaterat gallan, urinvägsinfektion eller blindtarmen,
skulle stanna kvar över natten.
Fick dropp, smärtstillande och antibiotika direkt i blodet. Va tvungen att "fasta"
som de så fint heter ut i fall att dom va tvungna att operera ngt.
Hade rätt hög feber..

"K" stannade kvar på sjukhuset med mig och blev lite ompysslad av personalen
han med..

Igår när ja vaknade så fick jag hjälp att gå på toaletten och läkaren kom
vid 10 och kände igenom mig igen..
Konstaterade Urinvägsinfektion men som kanske satt sig på njurarna = inte bra.
Men de behöver dom inte göra ngt åt mer än antibiotika så ja fick börja
käka lite försiktigt [yeeaaaay :P], fick i mig typ lite lite soppa och en bit hårdmacka
och lite tropisk juice ;D haha

Hela dagen gick, "K" åkte iväg och jobbade, mamma kom förbi och sa hej..,
de togs prover hit och dit och ja va lite borta..
På kvällen så kikade läkaren på mig igen och sa då att det som jag hade
fått hette Njurbäckeninflammation typ :P de va alltså en urinvägsinfektion som
satt sig på njurarna och att om ja inte kommit in på sjukhuset så hade ja mest
troligt fått en blodförgiftning...hmm..?

Fick stanna kvar en natt till eftersom att de va rätt allvarligt om de skulle
förvärras.
"K" kom förbi sent på kvällen med godis, chips å festis..
Kände mig jättedum när ja sa att ja inte kunde äta så mkt.. (sämst aptit)
Han stannade kvar även inatt ;) klev dock upp typ 4 för att åka på jobbet <3

Imorse kom läkarna å sa att ja skulle få åka hem med penicillin och alvedon :D
Ska ta de lugnt å hålla mig varm framöver..
Fick äta riktig mat på sjukhuset innan mamma och Pernilla kom å hämtade mig,
Geishan va med också.. Hon va lycklig <3 :)

Hoppas ni orkade läsa allt.. har väl inte världens lycka men jag är iaf
tillsammans med min älskade pojkvän igen <3 bor inte tsm nu men snart så :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback